torsdag 21 juni 2012

Lekdate

I morse kom Kärstin med familj och käkade frukost med oss medans vovvarna röjde runt i trädgården. Dom har verkligen kanonkul ihop dom två.

Jag fick också besök av Mira som kom för att titta lite på Zeb. Hon är sugen på att köpa en boston en har inte träffat så många så hon ville se lite hur dom var. Jag kan ju inte påstå att jag är någon expert på rasen men jag kunde ju berätta det jag upplevt med Zeb. Mira var i vilket fall jättetrevlig och jag tror en boston skulle passa henne bra.

På kvällskvisten fick vi till ett litet träningspass också. Han har ju tidigare erbjudit hoppstå men av någon dum anledning valde jag bort att gå vidare med det så det beteendet har helt släckts ut. Nu har jag i tre pass försökt få till det igen och idag kändes det som en liten polett trillade ner. Än så länge studsar han gärna men nu gäller det att lägga på lite stadga så att han hoppar en gång och sen planterar tassarna i marken. Det kan bli riktigt snyggt sen om vi får till det.

Omvänt lockande. Försöker man ta den får man den inte :)

1 kommentar:

  1. Tusen tack för att jag fick komma förbi och ställa alla mina en miljards frågor! Zeb var mycket fin, trevlig och pepp på träning så det är klart vi ska ha en Boston. Även fast dom kanske låter som en mindre orkester ;) hoppas vi syns i hundsammanhang snart och GLAD MIDSOMMAR! /Mira

    SvaraRadera