fredag 17 augusti 2012

Slut på semestern

Nu är det slut på semestern för Zeb, för mig återstår det dock två veckor innan jobbet sätter igång efter föräldraledigheten.

Vi startade upp träningen hemma med lite allt möjligt för att se vart vi låg. Det vi håller på med nu är stå, apportering, belöningsplacering (ut  = belöning bakom, ta den = belöning hos mig) och fot. Resten vi repeterar är sitt, ligg (som jag ändrat kriterierna på för att få fram ett snabbare läggande), hit och target.

I går var det dags för fjärde träffen på tävlingslydnadskursen som jag startade upp förra terminen. Den här gången var det störningsträning som gällde så vi körde fot och apportering, en i taget, medans de andra störde. En härlig kväll i skönt sommarväder med bra träning och många skratt.

Zeb fick även hen lite störningsträning medans vi körde lite fot och lekte.

Lillkillen har kommit in i könsmognadsfasen och det märks. Han har börjat lyfta på benet och tycker allt luktar sååå gott. Jag har lite svårt att få kontakt ibland men jag hoppas det ger med sig.

Myser i gröngräset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar