lördag 18 augusti 2012

Lägga-krut-på-moment

Veckans "lägga-krut-på-moment" är stå med ett litet inslag av hopp.

Det känns som om jag tragglat stå ett bra tag nu utan att komma vidare. Idag på dagen försökte jag komma underfund med vart vi fastnat och det kom jag på ganska snabbt. Han bjöd på jättefina hopp-stå när jag satt på huk med händerna ihop framför mig. Reste jag på mig lite eller flyttade isär händerna blev det nada. Inget hopp och inget stå och inte höll han sig framför mig heller.

Då blev det till att ta sig en funderare samtidigt som jag bannade mig själv för att jag än en gång fastnat i att sitta på huk, grrr. annorlunda med liten hund :).

Träningen fortsatte sen med att försöka få fram samma fina hopp-stå när jag reste på mig och flyttade isär händerna. Vi kom en bit på väg.

Ikväll körde vi ett pass till och nu fick vi till det riktigt bra. Så fort jag flyttade i sär händerna ville han gärna hoppa till sidan så det löste jag genom att stå vid ett bord som gjorde att han var tvungen att hålla sig framför mig. Jag kunde även blanda sitt, ligg och stå kommandon och fick till hopp-stå då med.

Målet är att få en fin fjärrdirigering med "rätt" rörelser och så som han gör dom nu, med lite finslipning, känns som det är på rätt väg.

Han är duktigt lillkillen!


Liten blir större :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar