tisdag 28 augusti 2012

Sista veckan

Idag är sista veckan innan det är dags för mig att börja jobba igen. Jag har inte den blekast hur jag ska få ihop allt när mer än 40 timmar helt plötsligt försvinner per vecka. Jag är rädd för att hundträningen kommer bli aningens nedprioriterad men jag hoppas jag ska få till kortare träningspass under promenader och sånt. Målet är att ta mig ner till klubben en dag i veckan i alla fall.

Dessutom sätter Moas alla aktiviteter igång igen så det är full rulle på familjelivet. Ganska stor kontrast mot förra vintern i Chamonix. Jag har en känsla av att jag kommer längta tillbaka dit.

 
Idag tog vi oss till klubben för lite störningsträning. Störningen bestod i massa goda dofter och en Maja som satt och gorma i vagnen.
 
Zeb var lite splittrad och kollade in lite andra saker men vi tränade lite på fot och sitt, ligg och stå och det gick bra. Ingångarna är fortfarande inte helt ok så dom får vi lägga krut på snart innan dom fastnar sådär snett. Vändningarna och tempoväxlinng i fotet gick däremot bättre.
 
Ikväll är det dags för sjätte gången på tävlingslydnadskursen men då kanske Zeb får stanna hemma.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar