fredag 9 november 2012

Föreläsning med Maria Brandel

Igår var jag och Sandra och lyssnade på Maria Brandel på Hunduddens träningscenter. Hon pratade om de å så viktiga grunderna i träningen. Jag blev jätteinspirerade och nu har jag verkligen en massa idéer jag vill testa på.

Jag frågade speciellt om hopp-stå där vi fått problem med att han rör sig i sidleds och tipsen vi fick var att köra mycket stadga innan, backa lite så man står närmare och att använda sig av exempelvis en planka för att göra det tydligt var han har tassarna. Hon sa också att jag skulle belöna lågt vilket vi fick ett gott skratt åt när jag berättade att jag har en boston.

Jag ska på clinic hos Maria i februari vilket jag verkligen ser fram emot. En vitamininjektion i hundträningen helt enkelt :).

Här kan ni se en film när Maria tränar fjärr med sin kelpie Signe 7 mån. Det är hit vi strävar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar