söndag 11 november 2012

Kurs och intervju

Idag har det varit en rolig hunddag. Det började med kurs för Eva och näst sista gången på Sikta mot stjärnorna.

Vi tränade mycket på belöningssystemet och la på störning för att förstärka kontakt och att hålla fast vid apporteringen. Mycket givande.

Vi tillbringade dagen på Stockholms hundsportcenter och fick en chans att träna i de fina och nya lokalerna. Vilken anläggning det var, stort och fint. Synd bara att den ligger på andra sidan stan.

Vi hade två gäster på kursen också från tidningen Härliga hund. En fotograf och en journalist som intervjuade mig om min träning och vad jag har förändrat under den tiden jag tränat hund. Jag fick dra en del paralleller mellan Selma och Zeb och vad jag gjort annorlunda nu.

Det blev en hel del fotograferande också så jag hoppas jag kan bjuda på lite fina bilder sen.

 

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar