söndag 16 september 2012

Tonåring

Träningen rullar på och vi har fått ihop ganska många bra pass.

Jag och Helene tränade en sväng i Salem och det satte lite griller i huvudet på oss båda. Från att varit väldigt på hugget har Zeb blivit väldigt utåtriktad. Så fort godiset tar slut eller jag blir passiv "lämnar han klassrummet". Vad göra? Det här är något jag ska ta upp med Eva vid nästa kurstillfälle. Det känns som jag måste ha en plan för vad jag ska göra när det händer så jag inte låter honom lalla runt när han känner för det.

Det kanske är här det visar sig den extra tiden man får lägga ner när man inte väljer en "normal" lydnadsras. Men jag brukar inte backa inför utmaningar så vi får se hur långt vi kan ta oss med de förutsättningarna vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar